2015. június 1., hétfő

Ha az élet citromot adott, ne dobd el...

Spórolhatunk, ha lereszeljük a citrom héját, mielőtt felhasználjuk ...a héját, amikor azt a bizonyos limonádét készíted. :O)

Forrás: https://www.pinterest.com/pin/352336370819500582/

Mert ugye gyakran szerepel receptekben, hogy  "citrom reszelt héja" VAGY "citrom leve". Véletlenül sem "citrom reszelt héja" ÉS "citrom leve". Nem olcsó, és nincs is mindig kéznél, amikor kellene. A végén pedig ott állunk egy kopasz citrommal vagy a használhatatlanná gyűrt citromhéjjal.


Namármost kitaláltam, hogy lereszelem a kifacsarásra ítélt citrom héját, még mielőtt a  sorsa beteljesedne, és beteszem a mélyhűtőbe, aztán meglátjuk, mi lesz.


És kiterjesztvén az elgondolást, narancsokkal is hasonlóképpen jártam el.

Örömmel jelenthetem, hogy a legutóbb gondolomformán gyártott muffinokban kitűnőre vizsgázott a mélyhűtött citromhéj! A narancsot még nem próbáltam ki, de optimista vagyok. :O)

5 megjegyzés:

a Matula ikrek írta...

Nagyon jól hangzik, de lehet, hogy ki kéne próbálnunk előbb azokat a gondolomformán sütött muffinokat, tesztelés céljából. :D

király ildikó írta...

Egyszeriek és megismételhetetlenek :O) (Lövésem sincs, mit raktam bele)

CathlenKata írta...

Remélem bionarancs. A hálósra rá van írva, hogy a héja ehetetlen, a sok vegyszer miatt.:-(((
Én pont ma csináltam narancs dzsemet :-) Héj nincs benne csak gyümölcshús, almával összeturmixolva és cukorral felfőzve jó sűrűre.

Palkó írta...

Az ötlet szuper, de a boltban kapható gyümölcsökből én sem mernék sütni... hihetetlen mi mindennel kezelik, hogy kibírja "épen" hónapokig... :(

király ildikó írta...

Hát nem is tudom, lehet, hogy igazatok van, de a mi családunkban ez a dolog nincs annyira a középpontban. Legfaksznisabb szeretteim is gátlástalanul használják a héjakat. Ha belegondolsz, ezen az alapon az almát vagy a szilvát is csak hámozva lehetne enni. Nem beszélve a szőlőről, amit ezen a ponton el is kellene felejteni. Persze ha rá is van írva, hogy nem fogyasztható, az más. Ezentúl ezt skubizom majd!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...