2012. szeptember 11., kedd

Növényi jellegű bejegyzés


Júliusban mutattam a füvészkertemet, melyet abszolút zölden (a szó minden értelmében) ültettem, ám nagy lelkesedéssel. Még mindig zölden, de már némi tapasztalatokkal ékesen (pl. már majdnem mindig tudom, mi micsoda:) beszámolnék az előmenetelről. Így állunk most. A rozmaring nem sokat fejlődött, valószínűleg nem nagyon szereti ezt a helyet. A többiek viszont igen mutatósak.


Sajnos a saláta elpusztult, és alighanem az én ügyetlenkedésem az oka. Viszont tanultam az esetből, és ez a három kis túlélő talán megússza majd.:) A bal felső már a saját snidling saját magjából növekszik, és alul a bazsalikomszaporulat látható. A lila nem egy színes bőrű bazsalikommal folytatott egynyári kaland emléke, hanem Timel hozta, ő egy fahéj illatú bazsalikom (?!:).






Kaptam ajándékba egy díszpaprikát is, szüreteltem. A bazsalikomból pedig pl. pestót készítettem (imádom:). Szóval nem csak úgy l' art pour l' art megy a dolog. :O)


Végül segítséget kérnék! 
A futómuskátlim az egész nyáron át folytatott boldog virágzás után betegeskedni kezdett. Megjelenik a bimbó, de egy ponton elkezd sorvadni, és nem nyílik ki, hanem elpusztul. A növény maga pedig sárgul. Mi lehet a baja, és mit tehetek érte?

3 megjegyzés:

zsizsike írta...

Szia. Gratula a szép zöldségekhez.
Szerintem a muskátli bimbót vizsgáld át, találsz-e pici lyukat a még zárt bimbón, mert szerintem valamilyen atkaféleség telepszik bele és akadályozza a virágok kinyílását. Én ilyenkor Biokillel (környezetbarát növényvédő) le szoktam spriccelni az egész növényt.
Ez nem szakértői vélemény, csak a saját tapasztalat megosztása:-, és annyit biztos használ, hogy nem árt:-)

Tímel írta...

Óóó, a bazsalikom a gyengém:) Olyan szépek:):):) Igen, fahéj illatú bazsalikom a kis lila.

Sajna a muskátlihoz nem értek, de én is betippelném,hogy valami kis rovar a ludas. A sárgulás meg sok minden lehet. Pangó víz,tápanyaghiány,túl sok tápanyag, elromlott föld(főleg ha sok a tőzeg benne), ősz...???

Belinda írta...

Nagyon köszi! Megvizsgálom a bimbókat, és Tímel ajánlatai közül is választok, egyelőre az tetszik legjobban, hogy: ősz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...