2011. július 22., péntek

Ajándékakció az ovinak

Ezt az aranyos, Timel által készített képet 
és a bejegyzés linkjét tedd ki légy szíves, 
ha szeretnél segíteni!

Ezennel lezártnak nyilvánítom a jelentkezést, és az alábbi lista véglegesnek tekinthető. A jövő héten, szerdán elkezdjük megbeszélni, hogy ki mit horgoljon. Írtam az ovó néniknek is ez ügyben, de még nem válaszoltak, megpróbálom még egyszer elküldeni az e-mailt.

Majd még erre is visszatérünk, de úgy gondolom, október 20-25. között lehetne postázni az állatkákat a címemre, és akkor október utolsó hetében vinnénk el az oviba a seregletet.

horimarika gipszfigurák
Ibcsy cica
Bernadett  Tilda-mackó
Cimbilimbi gyöngyállatkák - a vizek világa (úgy is mint Poszeidón:)
PinkTulipMom katica
Plánka Ágnes  egér, csiga, nyuszi, százlábú, cica és katicabogár
Irenka  malac, kígyó
kirszti  pici gyöngyállatkák, krokodil
KicsiKató maci, ló, elefánt (ha jól értem, mindhárom:)
Barbaral  Tilda-rénszarvas
borsoo  kutya, kacsa, nyuszi, róka egér
Angyal Erika  polip
Kuruczné Marcsi csiga, bagoly
Weisz Ildikó  nyuszi
Kalauz Dóra bálna
Ryki zebra és kaktusz (micsoda veszedelmes vad :)
Eta zsiráf, baba, elefánt
Irén Tóthné Darvai egér
Bagoly Mária madarak
Zsuzsa madár, szitakötő

A helyzet az, hogy a Wesley-ovit fenntartó egyház nem egyház többé. Egyszerűen kihúzták őket (és még sok más, komoly háttérrel rendelkező kisegyházat) az egyházak közül. A blogomban széles ívben kerülöm a politikát, nincs itt helye. Most sem akarom beletolni az arcotokba. Az ovis aloldalon megírtam, mit gondolok, ezt is, és még egyebeket ott elolvashatja, aki akarja. Az idetartozó rész az, hogy mivel nem egyház, nem kaphat állami támogatást, így veszélybe kerül az a komoly intézményhálózat, amit a karitatív tevékenységekre fenntartanak. Az ovi is!


Muzsi Attila felajánlása: 
"Ha valaki meg tudná oldani, van egy jópofa kiságyam, és szívesen adományozok még egyéb kisbútorokat, ilyen sokfiókos komódkák, amiknek biztos hasznát lehetne venni."
Nagyon szépen köszönjük. Azonban picit bonyolítja a dolgot, hogy Erdélyben lakik.:) Szóval a "ha valaki meg tudná oldani" rész erre vonatkozik. Az illető Valaki (ha létezik:), kérem, vegye fel a kapcsolatot Attilával. 

Nagy örömmel teszem közzé, hogy gyönyörű ajándékcsomag ment az ovinak.


Az ajándékozó bolyet, a kedves blogbarátnő (így, csupa kis betűvel, mint nemecsek, mert azt kérte, hogy ne verjem nagy dobra:) "Szeletelhető élelmiszerek, gyümölcsök, kenyér, comb, szalámi, sárgarépa, ilyesmik kicsi fakéssel.... fa háziállatkák, kicsike babacsalád" - írta, lehet szemezgetni. Ahogy elnézem, van még építőkocka, facsiga, meg lyukba beterelendő golyók nyuszival. Nagyon szépen köszönjük! :)


Jártunk az oviban


Szép kis kastélyszerű épület a Dankó utcában, kiragyog a környék ütött-kopott házai közül. Nemcsak az ovi,  hanem általános iskola, szakképző és lelkészképző is működik benne. Mindet a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség tartja fenn. A belső udvaron is szép rend van, barátságos belső tér, a portán pedig két meggyőző testfelépítésű fiatalember igazít el. A plüssállományt, nasit és más apróságokat, amiket Timel küldött és Cimbi meg én hoztunk, elveszik, mondván, a gyerekek egyből szétkapnák, ha bevinnénk. Szerintem inkább arról van szó, hogy akárki akármijét nem adják oda nekik, előbb átnézik (helyesen). De nem akarnak megsérteni.


Az ovi belső tere is barátságos, most nincs sok gyerek, mert már megkezdődött a nyári szünet. A fejek fölé fotóztam, mert az volt a kérés, hogy ne nagyon látsszanak. Nem biztos, hogy minden szülő örülne a (még oly szerény:) nyilvánosságnak. A gyerekek nagyon helyesek, semmi hajléktalan jelleg nem látszik rajtuk, élénk, átlagos lurkók csillogó szemekkel és vidám mosollyal.

Cimbi meg én megkérdeztük az óvó néniket, mire lenne szükségük. Egyszerű volt a válasz: MINDENRE! Szóval örülnek bármilyen adománynak. Idézek a szóvivő leveléből:

"...bárki bármivel igyekszik támogatni az intézményt, azt szívesen fogadjuk. Legyen az ruhanemű vagy lábbeli, játék, könyv, élelmiszer (itt a tartós, tehát nem romlandó dolgokra gondolok) – ez esetben csak azt szoktuk kérni, hogy munkanapokon és munkaidőben hozzák el az 1086 Budapest, Dankó utca 11. szám alá. A szállítást nem tudjuk megszervezni (sajnos), másrészt az adományokat hivatalosan ilyenkor tudjuk átvenni – és ez az az időszak, amikor az óvodát meg lehet tekinteni (ha szeretnék). 
Pénz felajánlására is van lehetőség: az intézményt fenntartó egyház, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET) számlaszámára utalva, OTP Bank, 11708001-20520380 – természetesen a ’Közlemény’ rovatban mindenképp fel kell tüntetni azt, hogy ’ÓVODA’ (így biztosan hozzájuk kerül az összeg)." 

Azért még maradtunk egy kicsit a témánál: speciálisan mi, kreatív bloggerek és olvasók mivel járulhatnánk hozzá az ovi működéséhez? Kiderült, hogy a gyerekek imádják a kézműves-foglalkozást! Tehát minden alapanyagnak, gyöngynek, flitternek, filcnek, papírnak, gyurmának, krétának stb. (bocs, ha kihagytam a kedvencedet:) örülnek, ami alkalmas a kis kollégák alkotótevékenységéhez. Ha van ilyen felesleges készleted, azt nagy örömmel fogadnák!
Hát ennyi volt a mai nap krónikája. Azért szeretném hozzátenni (és remélem, nem sértek meg senkit): az adomány nem egyenlő a lomtalanítással! Ők is csak olyan dolgokat tudnak használni, amit mindenki más!


Elutaltam az ovinak a pénzt, amivel 

gyönyörű kendőjéért licitáltam. Enyém lett. :) Nagyon szépen köszönöm a felajánlását. Alább látható a bizonyíték. (A radírpók én voltam a személyiségi jogok védelmében.:)






27 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Nem sajnálok egy fia egyházat sem, sem papot, sem politikust, szerintem különösképpen nem kellene egy egyházat sem támogatni közpénzből. Amikor gyermekről van szó, az nálam más kategória. Lehet fehér, cigány, zsidó, fekete vagy rézbőrű, nem teszek különbséget köztük. Nem tudom megoldani a szállítást, de ha valaki meg tudná oldani, van egy jópofa kiságyam, és szívesen adományozok még egyéb kisbútorokat, ilyen sokfiókos komódkák, amiknek biztos hasznát lehetne venni.
Hogy akárhova tüntetőleg letesztek valamit, szerény véleményem, hogy nem fog meghatni senkit. Rég nem a meghatódás világában élünk.

horimarika írta...

Konkrétan állatot horgolni, varrni nem hiszem, hogy tudok. Viszont gipszből önthetek figurákat... Azt szépen kifesthetik. Még ugyan nincs állatkás öntőformám, de úgyis akartam már, beszerzem. Ez jó ötlet?

Belinda írta...

Attila!
Köszi, majd ezt is közzéteszem, kiderül, lesz-e rá mód. A "letevés"-re nem valószínű, hogy sor kerül, inkább csak költői kép részemről.:)

Horimarika!
Igen, biztosan örülnek majd neki, még jobb, ha ők maguk festhetik ki! Majd írd meg, milyen állatok, ha meglesz a forma!

Ibcsy írta...

Szia! Ha jó, én ezt a cicámat szívesen elküldeném.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.152693341416372.32988.149364078415965#!/photo.php?fbid=199332613419111&set=a.152693341416372.32988.149364078415965&type=1&theater
És ilyen fajtát még varrnék szívesen:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.152693341416372.32988.149364078415965#!/photo.php?fbid=199331960085843&set=a.152693341416372.32988.149364078415965&type=1&theater

Bernadett írta...

Kedves Belinda!
Szivesen keszitek egy Tilda mackot.
Tervben van nekem is egy ilyen jotekonysagi akcio a falunkba levo serult gyermekek szamara karacsonyi ajandekok keszitesere.Fogok rola cikket irni,vagy lehet kulon blogot is letrehozni.
En Szerbiaban elek,de a mackot szivesen elkuldom Mo.-ra.
Udvozlettel
Bernadett

Cimbilimbi írta...

Gyöngyből tudok készíteni kicsike állatokat, végül is elég sokfélét. Ezek inkább kis mütyürök 3D-ben. Ami nagyobbat meg tudok csinálni, az inkább falikép gyöngyből természetesen. Majd az állatok fajáról egyeztetünk!

Faragó Nóri írta...

Szia! Nincs még nagy horgolótudományom, de még egy ilyen katicát szívesen elkészítek: http://pinktulipmom.blogspot.com/2011/07/amigurumi-katicabogar.html

Plánka Ágnes írta...

Szia!
Régóta tervezem ezt a játékkészítést.Mióta olvastam a licitálós dologról ezen agyaltam..Mármint,hogy többre menne az ovi a játékaimmal ,mint azzal a kis pénzzel amit kapna a felajánlott holmimért.Egy szó,mint száz.Kötök..amit tudok és ami kell..Eddig cicát,egérkét,csiguszt,katicát és nyuszit kötöttem,meg százlábút..Bármelyikből kötök az ovinak,akár mindből is októberre.:)

Irenka írta...

Kötött állatokkal jelentkeznék. A Ravelry-n már kedvencekbe pakoltam jópofa malacot, egeret, kígyót, legalább lenne motivációm elkészíteni őket.

Belinda írta...

Ibcsy! Sajnos nem tudtam megjeleníteni a linkeket, küldd el lécci fotóként az emilemre!

PinkTulip!
Nagyon aranyos Katica! :)

Ágnes!
Nagyon köszi! Majd meglátjuk, mennyi állatka jön össze, és tegyük ettől függővé, hogy milyen és mennyi legyen a tiéd! Úgyszintén
Irenka!

Nagyon köszi mindenkinek, örülök, hogy máris ennyien jelentkeztetek! :)

kirszti írta...

Szia! Cimbihez hasonlóan én is tudok fűzni pici állatkákat gyöngyből. Augusztusban meg lomtalanításra készülök, van egy zsáknyi elfekvőben lévő plüssállatunk, vannak közötte "anatómiailag helyesek" is, szóval nem feltétlenül lila elefántok, ha esetleg ilyenekre is lenne igény, az elküldését valahogy megoldanám. :)

Belinda írta...

Kirszti!

És Cimbinek is szól. A pici gyöngyállatoknak is biztosan örülnek majd a gyerekek, pl. szerepjátéknál használhatnák jelzésként, ki milyen állat. A plüssállatoknak is biztosan örülnének, a címük: 1086 Budapest, Dankó utca 11., ide lehet küldeni mindenféle küldeményt.

KicsiKató írta...

Szívesen varrok állatot, azzal hamarabb elkészülök és így többfélét is be tudok vállalni (mondjuk ne pávát kérj, mert abba beletörne a bicskám:)

Barbaral írta...

Szia Belinda!

Olyan jó, hogy így összefogod a dolgokat!

Korábban jeleztem Neked, hogy szívesen ajánlanék fel valamilyen általam készített dolgot az óvodai árverésre. Nem felejtettem el, csak nem tudtam eldönteni, hogy mi legyen az. Most már tudom és remélhetőleg mélben még ma el is tudom küldeni a képet.

Az állatkák készítésébe is szívesen beszállok, bár varrótudományom igen csekély:(. Viszont több Tilda-rénszarvast is készítettem már, így ezeket publikus minőségben elő tudom állítani:) Ha gondolod szívesen csinálok néhányat.

Belinda írta...

KicsiKató!
Pedig látok egy pávát... :))

Barbaral!
Nagyon köszi! A rénszarvas különösen jó, hiszen lesz majd Mikulás is!

Belinda írta...

Ibcsy!
Közben megkaptam a cicákat. Haláli vagány a kockás!:)

Ibcsy írta...

Akkor azokból varrok egy párat:-)

borsoo írta...

Szia Belinda!

Ha kell még valami én is varrok szívesen..varrtam már cicát(többfélét) , kutyát, kacsát, nyuszit (többfélét), macit, rókát, egeret...ha megnézed őket nálam (blogon és flickr-on is) és jónak találod, akkor szívesen segítek.

Erika írta...

Én horgolok állatkát, mondjuk például polipot, azt már készítettem, de mást is szívesen vállalok!
http://erikagyongyszem.blogspot.com/2010/03/polip.html

Unknown írta...

kedves Belinda!
én is szívesen készítek a gyerkőcöknek apróságokat. amit fel tudok ajánlani: horgolt állatkák, horgolt labdák, horgolt sapka, illetve régi időkből maradtak rám gyöngyök, melyeket nagyon szívesen odaadok a kis kreatív kezeknek! :)
zsutta

Tündi írta...

Én is szívesen beszállok. Horgolni szeretek a legjobban, régóta tervezem, hogy bábot horgoljak, mert az én ovisom nagyon szeret bábozni. Biztos ezek az ovisok is örülnének, megpróbálok nekik valamilyen bábot horgolni. Ha nem sikerül, akkor csinálok valami olyat, amit már csináltam (amiről tudom, hogy biztos összejön).

Belinda írta...

Köszi az újonnan jötteknek a felajánlást! :)

Bernadett írta...

Elkeszult a mackom a gyermekeknek.:0
Kernek egy cimet,hogy hova kuldhetem
betikarauski@gmail.com
Itt vedd fel velem a kapcsolatot.
Hoztam letre egy jotekonysagi blogot,ahol a te ovis cikkedet is megjelentettem.
Nezz be:
http://petite-armoire-charity.blogsot.com/
En szellemi fogyatekos gyerkeket es felnotteket szeretnek jatekokakkal megorvendeztetni karacsonykor.Tobbet az blogon olvashatsz.Szivesen vennem,ha te is kitenned a jotekonysagi akciomat.:)
Szeretettel:
Bernadett

Zsófia írta...

Szia!
Szeretnék én is segíteni! Horgolt figurákat vállalok nagyon szívesen. Mondd, hogy mi kellene és igyekszem elkészíteni!

Belinda írta...

Nagyon köszi! Aug. 30-ig várom a jelentkezőket, és majd szeptember elején rovancsolunk, milyen állatokat ajánlottak fel, és milyen kellene még.

krealady írta...

Szia! Van néhány zsák játék itthon, amit a kislányom már nem használ. Ezeknek is hasznát venné az óvoda? Nyilván csak a szép állapotúakat küldeném. Várom a válaszodat a bertalan.ildiko75@gmail.com címen. Sok sikert kívánok az akcióhoz!

Tiffany-Andi írta...

Szia!

Az én munkáimmal nem lehet játszani, mert törékenyek :-) De szívesen készítek ablakba akasztható pillangókat, virágot, angyalkákat...ha gondolod, hogy örömet szerezhetek vele.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...